join

Khamis, 26 Mac 2015

depan kita orang baik.. belakang kita orang mengata . tak mampu nak kukatakan mereka nilah insan terpenting buat saya

dekatkah aku nanti dengan mereka : 
 terima kasih kak dayah & kak by , ros bahagia dengan life sekarang tapi akak  , ros penuh cerita . ros teringin nak berlari sejauh-jauhnya dan tak ingin lagi nak kembali .   tapi apakan daya ros juga ada masih ada rasa tanggungjawab ,sebagai seorang anak . kak , saya taktau kenapa perasaan saya kuat mengingat akak dan mungkin juga akak banyak membantu ros . sampai ke tahap begini .. ros  tak paham kenapa manusia suka memandang remeh perihal bangsa . seolah olah bangsa ros nie  tak ada yang bagus .. wow  akhirnya berkaca juga airmata saya nie kak . sahabat saya yang ceritakan passa tue kat saya , apa pandangan akak bila orang asli memeluk islam , salah ke disisi kerajaan juga . sesungguhnya saya sangat -sangat bersayu hati . iyalah  , saya pelik , tapi bila sampai cerita nie kat mak .... saya hanya mampu mengatakan "kau saja cari maut " saya pikir iq manusia nie dah berubah tapi masih lagi kono . apa pula yang betolnya  pada mereka ros tak tau kak.. tapi apa yang rose  rasa  sekarang tempat ros bukan disisi masyarakat yang korno . iq mereka terletak dalam jamban bukan di kepala .
nie lah cinta hati saya:
hanya kepada dialah cerita demi cerita ,saya kongsikan dan  mungkin penututpnya kelak berakhir yang mungkin sempat saya kongsikan dengan dia . hati saya tak mampu berbohong bila jumpa dia ,pasti airmata yang menggalir dulu ,sebak dengan kehidupan tanpa dia , ingin melihat dia bahagia dengan cucu-cucu dia kelak tapi  tuhan sayangkan dia . lebih awal abah.. kenapa perasaan saya terlalu banyak memikirkan abah . saya rasa setiap waktu tue saya selesa dengan abah , te ada masa saya cuba mengudate kembali kerana saya dah tak mampu meneruskan lagi ,sayunya hati mengenang nasib

lagi coretan hati yang terakhir ,selagi jari jemari dan otak penuh idea

assalamualaikum buat semua :
sebagaimana sambungan lagi buat entry semalam ,dan seakan cerita yang sama cik rose kongsikan . dan buat mereka yang mengenali diri saya yang  penuh dengan kekurangan ini , cik rose meminta agar jangan menilai lebih dari yang anda tontonkan cehh.. iya ...sebaliknya bantulah saya kejalan ini dan berikanlah saya  ruang. bukan lempahan suara -suara dari belakang yang saya dengarkan .
dalam alkisah nie , ramai yang tanya siapa yang nikah tempoh hari :
 menjawaplah saya kembali hamboi, soalan tue ramai yang tag status saya dengan title gambar nie .. malaweh! . saya bukanlah kaki gelemor  tapi kata orang biarpun orang biasa yang penting kena ada privasi  betolkan ??... insyallah jika ada jodoh saya cepat-cepat update kembali , tapi pasal dalam cerita nie . ini majlis akad nikah adik saya nur rieayana (amy) majlis berlangsung di pejabat majlis ugama islam dearah jelebu ,sempang pertang . saya hanya menjalankan tugas sebagai saksi bagi pihak perempuan iaitu emy  tadi . lepas nie taktau la pula gosip liar mai masuk lagi . gua hentak kepala terus .
maka jelaslah kisahnya betolkan....  oh lupa pula. saya nak berkata-kata lagi kepada pembaca -pembaca yang budiman saya .ingin mengundurkan diri tapi jika ada gosip mengliar lagi sila la pergi terus kat chat box (kalau takut saya marah atau takut dengan saya ) . kalau bran anda bran jumpa saya pon boleh tak salah. lagi mudah , face to face . ceritakan jea , saya sedia mendengar .

bagi yang dah lama kenal saya , tapi masih tak nak tegur saya  dan yang selalu online baca entry saya .. terima kasih sebab sentiasa follow saya ,dan baca entry saya yang kurang best nie .
buat kepada si jelmaan jantung hati tika dan dulu kala . teruskan melangkah kita sama -sama melnagkah saya pasti akan ada ruang dan ketika nanti kita bersama-sama pulang jua ,jangan kuatirkan saya kerana  jalan yang kita bina ,pasti ada ke pastian di penghujung. awak teruslah melangkah kerana saya sentiasa di belakang .
lupakanlah kisah kita jika saya bersalah kosong-kosonglah . 

jari jemari mampu memuatkan lebih entry kot

jemah nak mencelah seketika ,untuk sekian kalinya  :
bukan bermaksud bahagia , tapi disebalik senyuman terselit kisah .. dan disebalik renungan terselit duka.. namun tak semua yang tau disebalik kisah  yang hadir bukan kisah yang dapat buat orang pahami .

mungkin cukup bagi sesetangah manusia untuk mentafsirkan .dan tidak buat sesetengah manusia . maka aku juga insan biasa yang ingin melangkah serta mewarnai duniaku sendiri maka warna yangku pilih bukanlah tepat seperti insan  lain maka aku menyeru kepada teman semua bantulah aku , dan tegurlah cara aku .

diakhirkata :

 mungkin  harini tuhan mengizinkan aku menitipkan entry ini untuk semua orang membacanya ,dan mungkin  tidak pada besok.. mungkin tuhan menarik semula dengan kuasa yang dimilikinya , kerana aku tahu ini semua ke atasnya . maka jika sesetengah pihak terluka dengan ayat-ayatku yang terakhir ini ,aku memohon maaf kerana aku  tidak berniat untuk melukakan perasaan sesiapa termaksuk diri aku sendiri kerana . iya selama dunia menulisku bermula inilah pertama kali diriku didalam duka dan dialam penuh duka . hampir 22 tahun aku hidup , hari - hari ku penuh senyuman tapi , pernah aku bermimpi , berjumpa seorang orang tua , ketika itu dia ada menyatakan harini bila engkau menggunakan barang yang ku berikan ini ,akan ada sesuatu yang datang maka engkau kuatkan hati dan tutuplah hati kau dengan sesetengah perkara . inilah mimpi-mimpi yang aku terima ..
sejak sedikat ini baru aku ingati . yang mimpi yang terjadi itu sebenarnya iya memang benar ..
sekian assalamualaikum..
dengan izinnya , aku ingin menulis dengan cerita yang allah berikan kepadaku sedikit ..
selebihnya aku hanya manusia biasa ...

muka dah ada adap kosong

macam panas jea entry si cik rose nie.....
nie entry dan kisah dari seorang sahabat saya pula .. ouhouhh..lupa pula nak entro dia 
nama tak pentinglah tapi cerita dia ,dan kisah kami itu penting ok 
kisah kami bermula , cehh kami kenal dekat tempat kerja satu company la ..tapi lain2 bos  kisahnya kami mula keluar dan jalan2 sama , yela memandangkan dia lah yang rapat dengan cik rose . tapi paling ak sangka dia menceritakan gosip juga ..
tak lain tak bukan macam yang , cik rose post semalam .. sama saja kisahnya .. tapi cik rose rasa bersalah ,dan rasa macam ingin menjauh ..andailahkan cik rose tak rapat dengan dia sebelum nie ,mesti orang tak attack dia ,sayu hati bila semua orang sibuk pasal budaya dan diri saya serta orang apa ... tapi apa yang dikatakan tue sama juga yang selalu mak ungkitkan diri cik rose sering tak tumpah menyusahkan semua orang yallah..
engkau sentiasa disisi ku ,aku sedar sudah terlalu jauh aku meninggalkan agamamu..
namun aku sedikit pon tidak menduakan agamaku ini..
tapi apa yang aku terkejut , aku dah menyusahkan dia ,dah malukan dia .wahai sahabat aku tidak ingin sebenarnya tapi aku juga tidak merelakan namamu dirimu malu kerana aku
text yang aku dengar ketika dia bersuara  " kawan-kawan  saya dok mengata ,saya rapat dengan awak. " mahasuci allah jatuh airmuka aku ,sebab mak penah cakap pasal tue .. jawapan dalam hati ini.. katalah  apa saja korang nak kata aku berterima kasih keatasnya . tapi heran mak jemah nie ....kenapa mereka suka menjaga  tepi kain 
ok..paham..paham manusia memang begitu 
 tapi cik rose masih tak puashati , sebab mybe saya ada susahkan mereka kot..

sukar diterima .. sampaikan setiap kata-kata perlu berhati-hati

jika kau nak menangis ,menangislah saat dan masa yang dah berlalu telah pon berlalu dah memang tak mungkin kembali  dah , jika ingin menangis pon cik rose rela mengukirkan senyuman ,oleh kerana bimbang dengan insan  lain yang tak terlibat sama kena tempias .
walhalnya ada ke orang nak jaga perasaan cik rose.
isu pertama : pasal hal dengan si aiman . iya cik rose  pun salah sebabnya yang cik rose gi angkat call dia pe hal .. haah bukan dah mencari pasal dah tue 
tapi cik rose paling tak sangka kawan makan kawan , kawan yang aku anggap dewa ketika aku memerlukan dia ,malah sebaliknya menikam aku dari belakang nih apa hal . sebaliknya kisah nie cubalah dia  memahami jalan ceritanya dulu,sebelum pergi serang betol tak??..
malangnya cerita tue dah menjalar mengliar jauh.. bila sampai satu kampung kecoh memang sah!!! gosip laku dan terlaris

sampailah cik rose  pikir jalan terakhir dalam life cik rose selain cerita yang benar  cik rose  cerita pon tak makan saman , maknanya jalan buat cik rose adalah mencari kebenaran dari ilahi ..bukan kerana cik rose  tidak  mempercayai kepercayaan yang cik rose peggang sejak dari zaman nenek moyang cik rose tapi seperti ada magic agama nie tersendiri , yang mampu menarik hati dan minat cik rose .. sebelum tue cik rose nak berterima kasih kepada  kaki gosip -kaki gosip  semua yang di kampung dan mahupun yang diluar sana .kerana tolong cik rose dekatkan diri dengan tuhan .. dan sentiasa ingat tuhan 

kalaulah arwah abah ada.. mesti cik rose gembira , tapi apa boleh buat semuanya dah tak ada lagi baik diri mahupun yang lain semuanya musnah impian tak menjadi yangku impikan .. doaku buatnya moga rohku diperbaringkan disebalahnya kelak ..iya meskipun cik rose tidak menjadi seorang anak yang baik buatnya tapi ketahuilah abah , setiap masa dan saat saya menagis disebelah ..saya merintih disebelah .. saya tau tak siapa yang percaya tapi saya yakin tuhan tue maha mendengar dan abah juga sama ..
saat diri ini dipinggir dan saat hati saya diguris  abahlah tempat yang mampu  saya ceritakan 

jari jemari sedang gatal-gatal

assalmualaikum...
jari-jemariku gatal-gatal bukan kurap okey, harap maklum
nie sebab berpuluhan masa dan waktu tidak terluang satu pun saat duduk menghadap laptop.. tapi malam nie terlintas dik hati nak main jari jemari yang kurang mulus 
tapi tulus ,hih nampak tak terlebih perasaan si penulis .
setelah hampir sebulan cik ros diberi latihan allhamdulilah hutan yang semak tue dah nampak surga.. 
sebenarnya banyak cerita nak di kongsikan tapi takut pula ada sesetengah pihak akan terluka .. tapi memang daya cik ros pada malam nie menaip juga sebab entrey kita jari jemari sedang gatal -gatal so  kata pun beribu dan berepesod kisah dalam entre malam nie .. ia tetap akan dicurahkan 
kisah pertama :
 i)  kenapa  sukar nak menerima pilihan terakhir cik ros .
kisah kedua :
kenapa orang suka menilai dari luar. apa pula lebihnya korang dan apa pula kekurangan yang lahir dari aku . 
nie bab-bab yang cik ros nak habak kan , apa lagi yang nak cik ros taipkan 
haaah...
perjalanan hidup sejak dua menjak menjadi muslim ,  "kata orang jangan tolah ke belakang"  maknanya jangan menolah lagi kebeLakang kerana yang dah berlalu biarkan ia berlalu . haah.nak " MENCELAH JUGA" semenjak dua menjak nie pikiran dihantui dengan hebohan ,kononya cik ros nie "berhubungan dengan suami orang."
gosip . namun cik ros tetap sedar yang sekarang nie life retis ke life insan tak berlebel macam cik ros nie pon ,sentiasa diperhatikan . jadi untuk tidak menjadi hal ikut kata hati sendiri ,mau kemana dan dimana kalau dengar orang kata yea ,jawapnya tak lama la naik gila dengan orangnya gila denga tuan yang kena gosip tue pon gila

lama-lama nanti mereka penat cayolah haiyaa
ok..jom ke moment kita tue..disebabkan nie pengenalan setelah lama menghilang  di dunia yang sebenarnya dunia nie ..jadi pengenalan memang kena panjang sikit tak kirala seangka mana