join

Jumaat, 14 Jun 2013

ayat-ayat cinta

diarianakwatan: 
''aku sedang belajar mengenali hatimu,namun aku pasrah kini ,yang aku tidak mampu memiliki mu...mungkin ini yang harus aku jalankan dan tinggalkan ..meskipun hati ini membuatkan aku bersedih, ya aku tahu dia memberikan sebuah perjuangan dalam kehidupan  ''

dzairin written:
''perjalanan akan pasti jumpa sebuah jalan yang tiada pangkalnya.. tapi kalau diamanati kembali ,berusaha mencari jalan yang lurus sembil memberi akal yang baik''

aku: bagai laut yang sunyi ,tanpa ombak dan tanpa lembah, aku bagai hujan yang turun tanpa henti, dan aku jua.. bagai langit yang cerah dan kini mendung.. 
   
'' meskipun hatiku sedang menangis , nastanya aku percaya sesuatu hikmah dah akan aku lalui dengan sebuah airmata yang tabah ini .. meskipun ia merempuh segala kepahitan ..aku percaya kepada ketentuan ilahi.''

'' kasih dan sayang tidak akan pernah abis,tapi ia tetap bermakna jangan kerana kasih manusia seperti aku lupa , jangan kerana sayang  orang jenis aku buta''

sejarah ,lama mampu buat aku berkata, cukuplah aku bergini ,tapi hatiku pula berkata 'perjalanan ini ialah permulaa, jadi aku perlu melakukan yang perjalananan ini hanya persinggahan yang luntur.

Khamis, 13 Jun 2013

mual dengan sikap awak..

malam nie ,malam pelik ku why muntah-muntah nie.. auhmmm pelik! xmungkin itu terjadi 
kenapa ia bermain dalam pikiran aku..  apa yang dh jadi nie jangan demam teruk daa aku xmau lerhhh  uhmm , mybe aku tak rehat kot satu hari tak rest.. tengok movie jea kejanya
erhmmm uhmm .. aku masih kecawa sejak dua menjak nie lahkan  bye the way....satu masalah selesai , tinggal final aku jea back fokus to ..
 betul kata seseorang,bila kita bersamanya,xmungkin kita akan dapat rasakan cinta darinya. dan bila ia pergi cintanya amat bermakna hinggakan mampu membuat diri terasa amat bermakna dalam life dye,   pada yang pernah berada dalam hati saya dulu ia pergilah
saya, biarlah bergini dan kamu biarkanlah saya macam nie..
meskipun masih terasa sedih tapi ,jodoh mungkin tidak ada cukuplah cinta kita tidak dirastui menambahkan satu dosa besar ,antara kita masing-masing menipu diri ..
awk: semakin berasa  mencintai saya sebab awak dapat cinta ,tapi saya terseksa klau orang tua saya ,asyik cakap kami tak suka kan pilihan kau,demi masa depan saya.. saya tak mungkin pentingkan diri saya dan famly saya .. cinta dan famly saya utamakan kedua-dua saya sayang.. tapi memandangkan satu peringatan pun awak berkira dengan saya, saya dah lama perhatikan namun saya tetap bertahan , tapi kali nie saya dah tak mampu lagi nak tahan sebab awak suka tipu saya, mungkin awak masih mampu dapat yakinkan saya ,tapi saya dah tak mampu nak terima apa lagi permainan dari awak.. kalau diri awak mampu buat saya jatuh cinta ,tapi kali nie saya terpaksa lepaskan awak ..dengan apa cara sekalipun  

Jumaat, 7 Jun 2013

ku akui

salah ke buka facebook seseorang yg kita saling cinta..buat terjulang kalinya
dye memarahi aku.. setelah sekian lama dye mendapatkan hatiku yang 
mencintainya hanya berpura,hingga hatiku betol-betol terbuka menerima cinta dari dia.
sesampai sudah ,dye memerahi aku kerana membuka facebooknya , meskipun dye tidaklah tahu yang aku sedang myamar dan mula berkenalan dgn dye
salahkah aku..
 dan keputusan terakhir, aku berniat untuk mematahkan simkad maxis ku.. meskipun ramai kenalan yang akan call dan masej dinombor yg sama namun aku tahu  ,aku mungkin da menjatuhkan airmukanya kerna dye berasa malu dengan sikap aku..
aku akui.. memang aku salah... sebab aku membuka tanpa kebenaran mungkin juga,tapi aku tidak busuk hati.. hanya tuhan jea yang tau hatiku sedang sakit.
dan hatiku sedang remuk..pergi bersama simkad yang berada di sisiku .. kini lenyap sudah bersama amarah dari aku..
kenapa hati aku masih berkata ..yg aku salah dan kenapa aku juga yang harus mengalah ...
xpelah..aku dah letih  dan mengalah... terima kasih sebab memberi aku sayang.. 
dan cintamu.. namun tidak akan cukup andai tiada restu ibu dan keluarga .