join

Ahad, 13 Mei 2012

tiada masa yang panjang untuk studen macam kami

apa yang dain nak luahkan kat sini ,adalah kes  waktu cuti yang kurang panjang,apa yang dain nak katakan sekarang nie adalah ,kenape waktu cuti kami sentiasa di sengkatkan,
kami nak kena ,happykan hari -hari kami bersama keluarga ,dapat 3 minggu cukup lah dalam dua bulan ataupun 4 bulan dalam setahun ,banyak mengundang masalah ,antaranya juga,dari segi sumber wang,dan kurang kepecayaan dari famly juga,sabab 2 perkara nie lah saya dah kena (m) dengan mak ku ,kurang kepercayaan,maklumlah duduk di kampung macam-macam bual dan buah mulut orang .ada yang cakap dain nie bukan belajar dan ada yang cakap dain nie  kt sini ,buat kerja kurang betol urmmm i mean kearah  keburukkan lah.dugaan nie dain sentiasa bersabar.dalam hati tu nan menangis pemikiran dah pincang dah nie tawar rasa hati .
nak meneruskan,satu hal nak tinggal separuh jalan dah berlalu ,urhhh penat lah gini shittt .ergggggg
klaulah diorg baca apa yang aku tulis nie apalah pendapat diorang ,cuba bayangkan di mana tempat duduk mak ,aku ...cuba duduk dulu dah lah dia  nie duduk di kg kawasan pendalaman.apa kata 

Jumaat, 11 Mei 2012

ikutkan lidah memang lancarlah berkata-kata,ibart kata pepatah paku dulang paku serpih

mak selalu berpesan kalau kita sedang bertutur dengan sape2 kan tolong lah jaga adap kita  bercakap ,jangan nak main lepas je kan nanti mungkin akan memakan diri kita sendiri ,dan apa yang dain alamainya  dalam keadaan situasinya  agak bergini lah ,dain agak terasa juga dengan kata-kata sebilangan orang disekeliling dain,tapi apa yang dain nak katakan kepada someone tu: 
aku bukanlah manausia yang sempurna ,yang kau nampak kesenangan aku sahaja
aku juga bukan lah anak orang senang ,yang kau nampak aku ala kaya raya
aku,juga bukanlah  ,tunggul bila ko cakap ,aku nie  pemalas,tapi ko tidak menduduki didalam sintuasi aku di mana berada 
itulah namanya ikutkan hati badan binasa ,ikutkan mulut badan jadi binasa  nasib aku dah bagini tak payah lah kau nak ,belagak sangat.. pasal duit aku tak berkira ,don't very ok ,mak aku ajar klau kita nak hidup bermasyarakat ,kita kenalah  openmind sikit aku tau lah aku neh murah hati semua aku boleh bekalkan dan semua ,boleh aku belikan sampai berhutang,klau lah orang nak halau aku dah lama orang halau tau
kau kata aku  malas aku :senyum
kau kata aku nie aku nie penipu: aku:iya je lah
antara sebab-sebabnya apa kau kata semua aku iyakan lah ,sebab kau tak berada didalam situasi dimana aku berada jadi apa sahaja yang kau perkatankan terhadap aku live depan kawan2 aku aku fine terima dengan senyuman  malu tau :0
tapi terima kasih lah banyak
sebab sedarkan aku daripada malas aku ,kau lah manusia paling sempurna,kau ada segalanya2 aku tidak ada semua tue yang aku ada hanya lah kelaurga ku yang sentiasa menyokong ku

Selasa, 8 Mei 2012

mungkin dia ...teman selamanya buat ku

kali nie tajuk entery dain  ala-ala gaya dalam novel la kan.. ermmm payah nak dain kongsikan setakat nie pada dain biarlah ianya  menjadi sebuah cerita yang indah apa yang dain nak merakamkan disini ,dain gembira walaupun cinta kami ,bukan memandang paras rupa dan harta ,pada dain itulah nikmatnya kisah kehidupan dain ,dain bahagia sangat-sangat  dengan dia dain amat gembira ,thanks awk ,sya sayang awak terlalu sayang pada awk.
saya akan menjaga cinta kita ..ini sampai saya menutup mata .....
tapi hanya sekadar ku berkata-kata sahaja la buat masa nie haha..dain suka pic nie haha amat menarik saya sukakannya haah  tue pasalah saya take gambr nie haahhaa lol rindu la pula kat si dia tue kan